Het ondernemers verbond
Image default
Zakelijk

Automatiseer dit proces in je bedrijf en bespaar kostbare tijd

Het purchase-to-pay proces, ook wel afgekort als p2p, zijn alle handelingen die te maken hebben met transacties. Wanneer je een aantal klanten hebt en wat personeel dan kan het p2p proces al snel oplopen en grote hoeveelheden tijd innemen. Maar wat nou als je het kunt automatiseren waardoor je er zelf bijna geen omkijken meer naar hebt. Dat bestaat dus, en gaan we in dit artikel kort uitleggen en de mogelijkheden die het met zich meebrengt. 

P2p automatisatie biedt overzicht en rust 

Zoals in de inleiding al staat omschreven is het interessant om te kijken naar je p2p proces wanneer je een aantal klanten hebt en wat personeel. Maar ook voor leveranciers komt p2p automatisatie van toepas. Het gaat dus om inkoop en verkoop. Alle bedragen en documenten die daarbij horen moet je hoogstwaarschijnlijk momenteel zelf bijhouden of dat laat je doen door een medewerker. Dat kost enorm veel tijd, en dus ook geld. Door het proces volledig te automatiseren hoeft dat niet langer! Alle facturen worden automatisch verwerkt en worden netjes bijgehouden in een overzichtelijke database. Zo heb je hier bijna geen omkijken meer naar en dat scheelt een hoop tijd die je aan andere nuttige dingen kunt besteden. Met de automatische factuurverwerking zal je ook nooit meer iets te laat betalen en kun je waarborgen dat de klant op tijd betaald. Dat is een stukje gemak waar je zeker in moet investeren.  

Naast kosten besparen is er meer 

Door je p2p proces te automatiseren bespaar je dus tijd en geld. Maar daar stopt het niet! Doordat je een database creëert en je alle gegevens op een plek hebt biedt dit nog veel meer mogelijkheden. Zo heb je diverse extensies en tools die je kunt toevoegen aan je p2p proces. Een voorbeeld hiervan is een automatische kostenanalyse die elke maand voor je wordt uitgedraaid. Zo kun je zien waar je geld naartoe is gegaan en waar je eventueel betere keuzes kunt maken. Ook kun je je database delen met duizenden andere bedrijven en heb je een grote lijst met leverancier zo tot je beschikking. Zo kun je dus ook bekijken of je huidige leverancier wel meegaat in de markt en of je misschien ergens anders een betere inkoopprijs kunt krijgt! Dit zijn twee voorbeelden, maar er zijn nog veel meer mogelijkheden.